DAY 2 WHAT IS LOVE

Kärlek är inte bara att ha en pojkvän/flickvän. Utan kärlek är så mycket mer än det. Du ser kärlek varje dag, du får kärlek varje dag, du hör kärlek varje dag och du ger kärlek varje dag. Kärlek är något som man inte kan förklara med ord. Kärlek är något du upplever. Kärlek är inte alltid positivt. Du kan vara olyckligt kär också.

Att bli kär i en person, de går inte att beskriva med ord, till någon. Man måste uppleva den sortens kärlek själv. Typiska grejen när man är kär i någon så är det att man får fjärilar i magen när man ska träffa den personen. Man kan inte sluta tänka på personen. Man saknar honom/henne hela tiden osv. Jag har turen som upplever denna sortens kärleken och att jag sprider den till min underbara pojkvän och jag hoppas på att jag kommer ha denna känslan för honom hela mitt liv, för det är Andreas som gör så jag mår så himla bra och är lycklig som tusan. Ingen annan person kan få mig och må så som Andreas gör, för det är ju i honom jag är kär i.

Kärlek till vänner är så himla stor och stark! Man tar faktiskt en risk när man väljer vilka man ska umgås med för man vet aldrig när personen kommer såra en och svika en. Det är sällan det händer när man har en/flera bästa vänner, för man har sån stark vänskap så man skulle kunna göra allt för personen/personerna. Jag är sådan person som ställer alltid upp för mina vänner och vill deras bästa. Självklart har jag svikit mina vänner, men det sällan och det är absolut något som jag inte gör med flit. Vänner är något man har hela livet och man ska ha hela livet. Liksom .. Vad skulle vi göra om vi inte hade haft några vänner? Vi hade varit ensamma och aldrig upplevt denna sorts kärlek.

Kärlek till familj och släkt går inte att förstöra. De finns för varandra dygnet runt, de ställer alltid upp för varandra. Vi är mer rädda om varandra än något annat. Man kan bråka i familjen väldigt mycket, men man älskar varandra ändå, även syskon! Jag och min bror brukar tjaffsa väldigt mycket men vi kommer över det på en sekund, men när det gäller vänner så kan man tjaffsa i flera dagar, så där ser ni vilken skillnad det är mellan de två sorters kärlek. Bandet är starkare när det gäller familjen!

Kärlek är något alla borde få uppleva. Kärlek är så himla vackert, precis som min pojkvän, mina vänner och min familj.


COMMENTS
POSTED BY: ellinor sjöberg [mitt liv / min fotoblogg ]

super kul att du vill vara med i dagens blogg gullet! :D vinnaren presenteras kl 23.00 ikväll. kram :)



för övrigt gillar jag din design, enkel och snygg! Önska att man kunde göra sin egna blogg så snygg. Nyfiken, vad har du för testsnitt till dina rubriker ? :D kram

2011-01-30 @ 19:58:55
YOUR BLOG/FACEBOOK: http://ellinorsjoberg.blogg.se/

Design by: Designbloggar

COMMENT HERE:

YOUR NAME:
ARE YOU V.I.P?

EMAIL ADRESS: (publiceras ej)

YOUR BLOG/FACEBOOK:

COMMENT:

Trackback
RSS 2.0